zaterdag 26 maart 2016

Pigmentmarkers & Gelliplate...

Dag allemaal,

Vanmiddag heb ik eerst een gelliplate aangeschaft. Je ziet de gelliplate overal voorbij komen, met de leukste creaties en ik was zo benieuwd of het ook met de pigmentmarkers lukte en ja hoor, een super gaaf effect op gewoon wit linnen cardstock.

Ik heb gelijk voor jullie een tutorial gemaakt...


Hier heb ik voor 2 kaarten al achtergrondjes gemaakt. De blauwe wordt voor een maritime kaart en de rood, oranje, gele voor een zomerse kaart. 


Ik kleur eerst met mijn pigmentmakers, te grote van je papier, een vakje met 3 verschillende kleuren. Dit keer rood, geel en oranje.


Daarna leg ik een polybesa achtergrond stencil over het gekleurde heen en ik dep met mijn vinger, deze in de inkt. Joy!Crafts heeft leuke Polybesa ATC stencils, met leuke patronen, die heel geschikt zijn hiervoor. 6002/0819 t/m 6002/0822


Daarna haal ik het stencil eraf en dan zie je het patroon in de inkt.


Ik leg het papiertje erop en druk hem in de inkt.


Als je hem er afhaalt, dan is het patroon afgedrukt op je papier.

P.S.

Voordat ik het lukte naar mijn zin, heb ik heel dit stapeltje papier uitgeprobeerd. Met water, zonder water, vegen... maar uiteindelijk lukte het super  in combi met de polybesa stencils en zonder water!




 


4 opmerkingen: